Studenci Uniwersytetu w Siedlcach na zajęciach za wysokim murem ZK Siedlce
fot. nadesłane
Studenci III roku pedagogiki specjalnej ze specjalnością pedagogika resocjalizacyjna Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu w Siedlcach wzięli udział w zajęciach na terenie zakładu karnego przygotowanych przez kadrę siedleckiej jednostki penitencjarnej. Wizyta żaków w ZK Siedlce odbyła się w ramach przedmiotu "Readaptacja i reintegracja społeczna skazanych"
REKLAMA
Zorganizowanie wizyty studyjnej było możliwe dzięki wzajemnej współpracy Zakładu Karnego w Siedlcach i Uniwersytetu w Siedlcach. Pod opieką dr hab. Janiny Florczykiewicz, prof. uczelni studenci III roku pedagogiki specjalnej ze specjalności pedagogika resocjalizacyjna zostali zapoznani ze strukturą organizacyjną Służby Więziennej, zadaniami stawianymi przed wspomnianą formacją mundurową i jej misją. Na przykładzie siedleckiej jednostki penitencjarnej zapoznali się z funkcjonowaniem i specyfiką zakładu karnego typu zamkniętego dla recydywistów penitencjarnych.
Słuchaczom przedstawiono podstawowe zasady regulujące odbywanie kary pozbawienia wolności oraz stosowania tymczasowego aresztowania. Mając na uwadze przedmiot, w ramach którego zorganizowana została wizyta studyjna, a mianowicie "Readaptacja i reintegracja społeczna skazanych" studenci mieli możliwość wysłuchania prelekcji mjr Marty Kuźmy - Kierownika Działu Penitencjarnego traktującej o działaniach podejmowanych przez kadrę Służby Więziennej mających na celu prawidłowe funkcjonowanie skazanych w społeczeństwie po opuszczeniu warunków izolacji więziennej. Omówiona została oferta resocjalizacyjna adresowana do skazanych w Zakładzie Karnym w Siedlcach ze szczególnym zaakcentowaniem na prowadzone przez funkcjonariuszy Służby Więziennej programy resocjalizacji, formy zatrudnienia więźniów, realizowane projekty kulturalno-oświatowe czy propozycje szkoleń zawodowych dla osób pozbawionych wolności. Ponadto w ramach wizyty studyjnej słuchacze uczelni wyższej mogli obejrzeć część terenu zakładu karnego.
Warto nadmienić, że tego rodzaju spotkania pozwalają przedstawić Służbę Więzienną jako atrakcyjnego pacodawcę, o którym warto pamiętać planując swoją karierę zawodową. Wizyta studyjna była doskonałą okazją do podkreślenia, że Służba Więzienna to trzecia co do wielkości formacja mundurowa w Polsce, która pełni istotną funkcję w strukturach bezpieczeństwa państwa. Chroni społeczeństwo przed sprawcami przestępstw osadzonymi w zakładach karnych i aresztach śledczych, nie tylko ich izolując, lecz także przygotowując do powrotu i poprawnego w nim funkcjonowania.
Słuchaczom przedstawiono podstawowe zasady regulujące odbywanie kary pozbawienia wolności oraz stosowania tymczasowego aresztowania. Mając na uwadze przedmiot, w ramach którego zorganizowana została wizyta studyjna, a mianowicie "Readaptacja i reintegracja społeczna skazanych" studenci mieli możliwość wysłuchania prelekcji mjr Marty Kuźmy - Kierownika Działu Penitencjarnego traktującej o działaniach podejmowanych przez kadrę Służby Więziennej mających na celu prawidłowe funkcjonowanie skazanych w społeczeństwie po opuszczeniu warunków izolacji więziennej. Omówiona została oferta resocjalizacyjna adresowana do skazanych w Zakładzie Karnym w Siedlcach ze szczególnym zaakcentowaniem na prowadzone przez funkcjonariuszy Służby Więziennej programy resocjalizacji, formy zatrudnienia więźniów, realizowane projekty kulturalno-oświatowe czy propozycje szkoleń zawodowych dla osób pozbawionych wolności. Ponadto w ramach wizyty studyjnej słuchacze uczelni wyższej mogli obejrzeć część terenu zakładu karnego.
Warto nadmienić, że tego rodzaju spotkania pozwalają przedstawić Służbę Więzienną jako atrakcyjnego pacodawcę, o którym warto pamiętać planując swoją karierę zawodową. Wizyta studyjna była doskonałą okazją do podkreślenia, że Służba Więzienna to trzecia co do wielkości formacja mundurowa w Polsce, która pełni istotną funkcję w strukturach bezpieczeństwa państwa. Chroni społeczeństwo przed sprawcami przestępstw osadzonymi w zakładach karnych i aresztach śledczych, nie tylko ich izolując, lecz także przygotowując do powrotu i poprawnego w nim funkcjonowania.
PRZECZYTAJ JESZCZE