Chciały pomóc innym, straciły pieniądze
Kilka dni temu do siedleckiej komendy zgłosiły się dwie kobiety, które padły ofiarami oszustw dokonanych tą samą metodą. Na jednym ze znanych komunikatorów otrzymały wiadomość, jedna od wujka, a druga od dobrej koleżanki. W każdym przypadku padła prośba o dokonanie przez kobiety płatności z wykorzystaniem kodu mobilnych płatności i obietnica szybkiego zwrotu pieniędzy. Kobiety myśląc, że wiadomości pochodzą od prawdziwych nadawców, dokonały tych płatności i straciły pieniądze w kwotach 2.000zł i 1.500zł. Jak się okazało nieznane osoby włamały się na konta nadawców wiadomości i pisały podszywając się za nich.
Przypominamy!
Zawsze upewniajmy się czy tego typu prośby pochodzą na pewno od osób, do których należy dane konto na komunikatorze. Najprostszym sposobem jest wykonanie połączenia do nadawcy, jeżeli nie mamy do niego numeru telefonu, można zadzwonić nawet za pośrednictwem danego komunikatora.
Bądź czujny i nie daj się oszukać!
Autor: podkom. Ewelina Radomyska